lørdag 20. februar 2010

Ny tapet...??



Denne utrolig kule tapeten har vi på et lite kjøkken i kjelleren. Det første jeg sa her var at den må vi absolutt beholde. Nå har planen endret seg litt og dette rommet skal mest sannsynelig bli et ekstra bad med tiden. Er det noen som har greie på hvordan noe av tapeten kan bli spart? Lurte på å sette opp ei glass plate over noe av den og ha det som et bilde på badet, bare bygge ny vegg rundt. Vet ikke om det kommer til å fungere... Den er faktisk nokså hel også, synes ikke det er verst når den mest sannsynelig har hengt der siden huset var nytt (1968).

Ellers så har jeg fått spørsmål om hva som gjenstår på huset her hos oss... Det er mye: nytt kjøkken, evt bygge ut kjøkken og stue, bytte alle vinduer, hele kjelleren(kjellerstue, deler av vaskerom, gang, bad, gjesterom), planere ferdig hagen og plante gress, parkeringsplass, nye gjerder langs vei og veranda, male grunnmuren, +++ dukker sikkert opp enda flere ting underveis. For å si det enkelt: vi blir ikke arbeidsledige på en stund..... Vi gjør i utgangspunktet alt arbeidet selv så det kommer til å ta litt tid, vi skal jo bo her lenge så vi får ta den tiden det tar!!
Men så har vi gjort utrolig mye her med de rommene vi har fått ferdig. Alt som sto igjen her var stenderne mellom rommene. Så har vi fått isolert mellom alle rom, nytt elektrisk annlegg, nytt bad med rør og nytt gjestetoalett, flyttet på to vegger og laget ny verandadør, laget kjellerdør, nye tak, vegger og gulv i tre soverom, gang og stue, fliser på bad og yttergang med varmekabler, isolert hele loftet på nytt, malt huset utvendig, drenert rundt halve huset, ny trapp ned til hagen, noe ny kledning på huset, og sikkert endel ting til som jeg ikke kommer på i farten. Vi hadde tre intense måneder i fjor før vi flyttet inn....

Nå skal jeg se film (les: kikke innom blogger med tv'n på i bakgrunnen)! Koser meg hjemme alene!! Lillegutt er her, men han sover...

Utrolig koselig med så mange kommentarer på mitt innlegg om planten min!!!!

Fortsatt god helg til alle sammen!!

Klem Annette!

7 kommentarer:

Gry sa...

Takk for koselig hilsen inne hos meg ;) Så flinke dere er til å stå på med huset! Jeg er imponert!! Vi kjøpte huset vårt for 16 år siden og har holdt på med oppussing sånn litt etter litt vi også, og vi blir jo aldri ferdige..!? Det neste hos oss er nytt kjøkken, holder på å motivere og bearbeide mannen til å få lyst til å gå på... Mye jobb når en skal gjøre det meste selv, vi har også gjort det. Men det er jo så morsomt å gjøre det fint rundt seg, og kjempestas når en kommer i havn med de forskjellige prosjektene. Den tapeten var jo skikkelig kul, har dessverre ikke noen gode tips til hvordan dere skal få den av.. Jeg er best med svamp og isskrape.. Kos deg med film (les blogg.. he he..) Daff kveld her også, vi var i vennelag i går og da blir det litt dagen derpå i dag.. Nyt en rolig alenekveld, det er godt iblant ;) Klem Gry

Lille Frøken Jensen sa...

Utrolig kuuuuulllll tapet, den må du prøve å spare på en eller annen måte:)
Dere har gjort utrolig mye og har sikkert MASSE igjen å gjøre. Godt dere har hele livet på dere:)
Deilig med slike alene hjemme kvelder.
Kos

Anonym sa...

Høres ut som en bra ide med å prøve å ramme inn en del av tapeten som et bilde på veggen. Selv om den tapeten skal være i et våt-rom så vil den ganske sikkert holde seg...det er jo ikke så fuktig på bad med riktig ventilasjon etc....ihvertfall hvis du holder deg unna sprutsonen til dusjen. Kraftig listverk rundt den delen av tapeten du skal beholde. Skulle tapeten etterhvert bli skada så får du tenke ut en plan B, for eksempel speil i den ramma. Morsomt å ha en sånn "egen" sak i rommet.Det er jo også flere farger i den tapeten som kan brukes på tilbehøret forøvrig på badet.

Ha en fortsatt koselig kveld.....jeg har også en sånn alene-kveld....gubben er på hytta for å trene hund;)

På landet sa...

God kveld. Så stilig tapet. Kansje du kan lakke tapeten så den holder seg.. Spør i en butikk som selger tapet.

Lykke til.

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei, artig å komme over bloggen din. Vi er litt i samme situasjon skjønner eg..vi og driv å totalrenoverer et hus. Hadde 3 INTENSE mnd ifjor for å få det innflytningsklart. Fremdeles har vi mykje igjen..men det er jo egentlig ganske spennande..Må jo sjå på det som ein hobby for livet, blir ikkje arbeidsledige akkurat! Eller ka syns du?;) Lykke til vidare! Blir moro å følge deg vidare.

Klem frå Bjørg!

Fru Radich sa...

Herlig tapet, den var utrolig fin. Veldig fin blogg du har. Kjempe gøy det her, er nok fare for at jeg kommer til å bli bitt jeg også.

..Til Lykkes Hjem sa...

Ohh,så lekker tapet. Kjempetøff. Tja,vet ikke om jeg har noen tips om å få av tapeten like hel. Hør på lokale og små maleforettninger. Kanskje de vet?
Ser for meg at det hadde blitt stilig på badet.

Dere har nå stått på i huset. Det er nå helt sikkert. Blitt kjempefint i gangen.Malt panel er flott*

Ønsker deg en kjempefin søndag videre
Klem fra meg*

Related Posts with Thumbnails