torsdag 25. februar 2010

En snik-titt på kjøkkenet

Kjøkkenet er det eneste rommet i hovedetasjen vi enda ikke har gjort noen ting med. Veggene og taket er malt ellers står det som det var da vi flyttet inn. (Eller har forresten sprayet håndtakene hvite.) Bordet er kjøpt på Ikea sammen med stolene. Tripp trapp stolen er fra Mannen var liten, har planer om å male den men er ikke kommet så langt. Nå er jo kjellerstua uten gulv og det er der jeg har stått med mine maleprosjekter tidligere. Tenkte muligens å prøve en av de nye blogger-fargene som er kommet!
Kjøkkenet er ikke særlig stort. Har i utgangspunktet tenkt på å bygge ut enten den ene eller andre veien. Nå er det på hele 9kvm så det kjempe god plass å lage mat til mange....haha!! Kunne ha ryddet litt før jeg knipset bilder her inne, men noen ganger går det litt fort i svingene... Støvsugeren, ergorapido fra elektrolux, som jeg har stående i kroken er helt genial. Fort og greit å fjerne smuler fra gulvet. Kanskje ikke det peneste å ha stående, men det er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort... jaja har nok flere ting som kommer inn under beste kjøp...
"Flisene" over vasken er et fint lyseblått belegg... Og "parketten" er også belegg... Gleder meg til å få nytt kjøkken (om noen år?). Ønsker mer benkeplass, induksjonplatetopp og stekeovn opp i høyden. Trenger nødvendigvis ikke spise bord, så om ikke vi skal bygge ut så vil jeg ha benk under vinduet i stedet.

Har fri i dag, så Lillegutt er hjemme fra barnehagen så vi skal bare kose oss i hele dag!!
Her kommer det mere snø...

Ha en fin torsdag!!!
Klem Annette

4 kommentarer:

Gry sa...

Et koselig lite kjøkken og fordelen er at det blir jo intimt da ;) Skjønner at du ønsker deg mer benkeplass, det blir fort fullt når en holder på med middag og baking. Apropos smuler.. har begynt å kalle kjøkkenet for "smulehelvete".. Utrolig hvor mye smuler det blir i løpet av en dag.. Særlig når ungene holder på å ordne seg mat selv.. he he.. Og rart at det bare er jeg som ser det liksom.. Jeg har lenge ønsket meg nytt kjøkken selv og håper at vi skal komme i gang med det snart, men jeg lurer også på om det er snakk om noen år.. Mannen er dessverre ikke like motivert som meg for å begynne... Har nesten lurt på om jeg må begynne å male og gjøre litt nytt med det vi har hvis det drøyer for lenge før vi kommer i gang med full renovering.. Ja ja.. Enn så lenge får vi DRØMME om nytt og stort kjøkken ;-) Ha en fin hjemmedag med lillegutt ;) Klem Gry

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Hei :)Er ikkje det kjekt å planlegge og drømme om alt som skal bli bedre (med tida..:) Men er du som meg, skulle det vel strengt tatt helst ha skjedd igår;) Hehe, tålmodigheten lenge leve :)

Den støvsugeren går samboeren min å sikler etter..håper at han snart kjøper den og;) ser veldig praktisk ut! Eg får heilt makk av støvsugera med ledning! Tungvint spør du meg:)

Kos deg masse med lisjeguten din!:)

Klem frå Bjørg

Dronning Maud sa...

Det er kjekt å planlegge selv om det er langt fram...Vi bygger ut nå og jeg har planlagt lenge:)ha en god kveld:)

Love Peace Pionies sa...

kjekt med planer.
gammelt kjøkken har jo sin skjarm:)
håper dere har hatt en kos dag!
klem

Related Posts with Thumbnails