lørdag 26. mars 2011

Hytta i bilder...


... slik den var da vi kom for å se den igjen for første gang på tre år.

Bildene ble tatt i full fart. Ikke med tanke på bloggen, men at jeg skulle ha noe å se på for å finne ut hvordan vi skal pusse opp, hva vi skal beholde og hva som må nytt. Meg og svigerinna var for å se hvor mye som må gjøres. Hytta (bygd i 68) arvet svigerfar etter en gammel onkel. Den har stått mye tom etter de overtok på 90-tallet, men vært utleid nå i tre år til en som ikke var så mye hjemme. Har tidligere vært noe sommerturister innom, inkludert meg og min mann! Jeg har alltid synes denne hytta er så søt...
Ingen tvil om at det blir litt jobb å få den litt mer "uptodate", men jeg synes jo det er gøy også da!! Hytta skal gjøres finere med tanke på utleie. Tenker ukesleie nå i sommer og videre utleie til studenter eller andre fra høsten.
Jeg har fått ryddet endel denne uka, og veggene er malt et strøk i stua. Litt begrenset hva man får gjort mens tulla sover og storebror er i barnehagen, men synes jeg har fått utnyttet tiden bra. Glemte jo selvfølgelig kamera så dere må vente med å se hvor fine veggene blei.
Kjøkkenet skal nytt dersom jeg kan få noe hjelp av mannen og svigerfar. Må flyttes på en vegg og fikses på noen rør...
Døra fra ganga og inn til stua synes jeg er fantastisk fin!! Samme med denne lampa som henger over spisebordet. Tenker å beholde den hvis ikke det blir for vanskelig å få resten til å passe...
Den lyse stolen har svigermor pusset tidligere, den er utrolig søt så den skal absolutt få bli. Også de to gamle stolene som hører til spisebordet liker jeg kjempe godt.

Meste parten av møblene skal beholdes. Dette prosjektet skal gjøres så billig som mulig så det skal ikke inn så mye nytt. Når vegger og tak er malt i hele hytta skal jeg se om jeg orker å male møblene også... Holder en knapp på den lyse sommerhus stilen i første omgang så får vi se hvor det bærer hen. Det er forresten fine ubehandla furugulv under belegget så det blir spennede å få av det etterhvert!!

Noen som skal på ferie til sørlandet i sommer?? Så blir det ei fin hytte til leie!!! Fire sengeplasser og evt plass til flere i stua...

Blogger i mørket og koser meg med chips og dipp!!
 (Mannen hadde spist opp chipsene jeg gledet meg til, men hadde heldigvis en sørlandschip med salt og pepper liggende)

Fortsatt god helg!!
Klem Annette

10 kommentarer:

Franske drømmer sa...

Så skjønn hytte!
Gøy å planlegge litt sånne "småprosjekter" som det ;) Vi er i full gang med det på gården om dagen, som fungerer som en hytte/feriehus for oss. Supergøy! Hihi, ja, ikke utenkelig at vi skal feriere på sørlandet i sommer, men jeg er mer gira på å flytte nedover til sørlandsidyllen ;)

Ha en fortsatt fin helg videre, kjære deg!
Klemmer

Renate´s hjem sa...

Så spennende da!
Utrolig fint utgangspunkt dette(:
Ikke så mye som skal til for å få den mere "uptodate" (:
Lykke til

Klem Renate

Anonym sa...

Moro med sånne bilder så gleder jeg meg til å se hvordan det blir
Lykke til med jobben og en god søndag ønskes du
Klem M

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

For eit spennande prosjekt! Kan sjå for meg at dette blir kjempefint!:) Gleder meg til å sjå meir:)
Ha ein fin kveld!
Klem:)

Randi sa...

Oi, oi, oi- her var det masse potensiale!! Gleder meg til å se forandringen etterhvert, tipper dere klarer å gjøre det kjempekoselig der:) Utrolig gøy med slike prosjekter, jeg tror jeg mer eller mindre er blitt avhengig;)
Lykke til, dette blir spennende!!
Klem, RM

Lille Frøken Jensen sa...

Gleder meg til å se det ferdige resultatet:)
Ønsker deg en fin ny uke
Klem fra Jorunn

Gry sa...

Hei Annette! Håper det står bra til ;) Så koselig hytte da! Skulle veldig gjerne hatt en slik! Her er det jo uendelige muligheter. Spennende!!

Ønsker deg en fin uke videre ;) Klem Gry

Piulfen sa...

Koselig med hytteoppussing. jeg har en liten award til deg inne hos meg.

Sophie Mari sa...

Å det blir sikkert superkoselig på hytta. Gleder meg masse til å se hvordan dere får ordna dere i stand. Ønsker deg en fin søndag.
Klem fra Sophie Mari

Å btw - jeg har også en liten award til deg i bloggen min! :)

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så koselig med en slik hytte! :D

Vi har leid hus i Vennesla i sommer - vi er 10 stk ;)

Related Posts with Thumbnails